تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 7:41
کد خبر : 14836

این گونه با مرزسالی کنار بیاییم

این گونه با مرزسالی کنار بیاییم

به نقل از این مجله : «مجله» – بیایید با این مشکلی که برایتان پیش آمده مواجه می‌شوید. نگرانی مداوم درباره چیزهایی که ممکن است وجود داشته باشد یا نیست در آینده رخ دهد، استرس‌زا است. حال اگر هم نگران نباشید و هم در حال اسپری کردن بحران میانسالی باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ در صورتی

به نقل از این مجله :

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی«مجله» – بیایید با این مشکلی که برایتان پیش آمده مواجه می‌شوید. نگرانی مداوم درباره چیزهایی که ممکن است وجود داشته باشد یا نیست در آینده رخ دهد، استرس‌زا است. حال اگر هم نگران نباشید و هم در حال اسپری کردن بحران میانسالی باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ در صورتی که در چنین موقعیتی نکته‌ای بسیار مهم هستید که باید بدانید که در چه شرایطی هستید؟

درگیری یکی از این مسائل به خودی خود به اندازه‌ای کافی است، اما ترکیب آن‌ها با هم می‌تواند به مشکل بسیار جدی تبدیل شود. در این مطلب به بررسی بحران میانسالی و راهکارهای کاربردی برای مقابله با آن می‌پردازیم.

۱. بدانید که بحران میانسالی یک مسئله‌ی عادی است

آیا چیزی درباره منحنی دارید که خوشحالی شنیده اید؟ این شاید دقیقاً یکی از همان مکانی باشد که اکنون شما در حال خواندن این مطلب هستید. درباره ی خوشحالی تحقیقات بسیاری انجام شده است و منحنی یکی از مشاهدات ثابت در بسیاری از مطالعات بوده است.

درک این منحنی بسیار ساده است. خوشحالی در طی بحران میانسالی به کمترین سطح خود می‌رسد و بعد از آن میزان بالاتری دارد. بحران میانسالی بسیار شایع‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید؛ بنابراین آن را پذیرفته است.

۲. بدانید که شما تنها فرد دچار بحران میانسالی نیستید

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی

همه ما خلبان زندگی خود را داریم. تنها تفاوت در این است که شما در حال راندن یک هواپیما با سرنشینانش (به خانواده، دوستان و سایر افراد شاخص فکر کنید) هستید. هدف اصلی شما به عنوان یک خلبان چیست؟ اگر به همه خود این اطمینان را بدهید که همه چیز را کنترل کنید و همه چیز خوب و آرام پیش می‌رود. نکته ای که وجود دارد این است که همه ما خلبان زندگی خودمان را داریم و هرچندگاهی با برخی از مشکلات برخورد می کنیم.

ما به عنوان یک خلبان خوب نباید هر بار که با مشکل می‌شویم خطر را به صدا در بیاوریم تهدید کند. به هر حال باید پرواز خوب و آرامی را برای مسافران فراهم کنیم. ما فکر می کنیم باید این تاثیر را ایجاد کنیم که همه چیز تحت کنترل است.

نکته مهم این است که هرکس یک خلبان است و هر کس این یک واقعیت است که هر خلبانی در طول پرواز (زندگی) خود با مشکلاتی می‌شود. این همان چیزی است که منحنی U شکل را می‌کند.

هم درست مثل شما در نشان دادن دیگران نگران و نگران خود به دیگران مردد هستند. اما حقیقت این است که نفی بحرانی تاثیری در بین بردن خطر حاصل از آن ندارد. درمان کمک کننده در این زمینه است که بدانید شما تنها نیستید و افراد بسیار زیاد دیگری در دنیا هستند که در حال تجربه کردن احساس خطر میانسالی هستند. بنابراین بهتر است در مورد نگرانی خود با نزدیکانتان صحبت کنید.

۳. خود را با فردی که باید مقایسه کنید

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی

این مورد بسیار مهم است. همه افراد زندگی خود را صرف تلاش برای رفع انتظارات والدین، همسالان یا جامعه می‌کنند. این همه روز را کار کرده و در نهایت احساس درمان دارند. دلیل این موضوع این است که آن‌ها سعی می‌کنند انتظاراتی را بیان کنند که با علایق یا اهداف زندگی سازگاری ندارند.

مقایسه کردن مقایسه خود با این انتظارات بسیار مهم است. به عنوان مثال فردی که فقط به دلیل راضی کردن والدینش رشته‌های پزشکی را برای تحصیل کرده است، اکنون متوجه می‌شود که فقط در حال سختی کار کردن است، زیرا این چیزی است که دیگران از او انتظار دارند چیزی را ندارند که خودش دوست دارد و احساس ناراحتی می‌کند. دارد.

آیا شما هم همین احساس را دارید؟ در صورتی که چنین مقایسه‌ای با فرد مورد نظر شما انجام شود، باید فردی را که دوست دارید انجام دهید.

۴. هدف و خواسته های خود را در زندگی مشخص کنید

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی

از زندگی چه می‌خواهی؟ این موضوع خیلی رایج است، اما شما را وادار می‌کند به این فکر کنید که واقعاً از زندگی چه می‌خواهید؟ جواب‌ها مجموعه جزیی یا ترکیبی از موارد هستند که در ادامه آورده شده‌اند:

*موفقیت
*دوست داشتن
*داشتن تاثیر مثبت
*خوشبختی

احتمالاً با خود فکر می کنم من همه مواردی که گفته شد را می‌خواهم! چه کسی دوست ندارد یا موفق شود؟

اما می‌خواهیم برای تفکر ذهن‌تر شما را به چالش بکشید. چرا همه اینها را از زندگی می خواهید؟ هدف نهایی افراد در زندگی خوشحال بودن است. این هدف‌ها تنها به این دلیل در زندگی هستند که هنگام دستیابی به آن‌ها دلیلی برای باور خوشحالی داشته باشند.

چیزی که خیلی از افراد متوجه نمی‌شوند این است که هنگام تلاش برای رسیدن به این هدف باید واقعاً بود. زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که فقط روی خوشبختی و خوشحالی تمرکز کنید. الان چیزی که باید دوست داشته باشید. سعی کنید خوشبختی و خوشحالی خود را به تعویق بیندازید.

۵. از منطقه‌ای امن خود خارج شوید

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی

زمانی که در شرایط سختی قرار می‌گیرم و قادر نیستیم به زندگی عادی خود بازگردیم متوجه می‌شویم که چه کسی هستیم و چه چیزی می‌خواهم. فکر کردن به آن ساده است. زمانی که در شرایط سخت قرار می‌گیرند فقط می‌دانند که چه کسی هستند و چه چیزی را دارند.

خیلی از افراد شغل خود را فقط همراه با جریان اسپری می‌کنند. انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند یا انتخاب‌هایی که برایشان انجام می‌شود را نمی‌توان بیان کرد و در جهتی که مدیران، همکاران و دوستان می‌خواهند حرکت می‌کنند.

در نتیجه فرد به مرحله‌ای می‌رسد که متوجه می‌شود که نمی‌خواهد کاری کند که انجام دهد را ادامه دهد. بنابراین توصیه می‌شود از منطقه‌ای امن خود خارج شوید و کار‌هایی را انجام دهید که هیچ‌گاه پیش از این انجام نشده بودید.

*هدف متفاوتی تعیین کنید؛ به جای روی شغل، روی یک سرگرمی جدید زمان قرار گیرد.
*تنهایی به یک پیاده‌روی چند روزه.
*درباره‌ی خود با دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید.

بسیار مهم است که کاری که قبلا انجام نداده بودید انجام دهید. لازم نیست این کار عجیب و غریب باشد. تنها در صورتی می‌توانید چیزی را که گمان کرده‌اید پیدا کنید که کار شما را امتحان کنید.

۶. بابت چیزهایی که در حال حاضر شکرگزار باشید

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی

بیشتر از اینکه به چیزهایی که می‌خواهید فکر کنید، کارهایی که انجام دهید را در نظر بگیرید. نکته بسیار مهم تشخیص چیزهای بسیار خوبی است که در زندگی دارید. به مجموعه‌هایتان، افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنند و زندگی‌هایی که بر آن‌ها فکر می‌کنید تأثیر مثبت دارند. همه اینها چیزهای عالی هستند که باید بابت آن‌ها شکرگزار باشند.

راضی کردن انسان است، زیرا انسان همیشه دنبال چیزهای بیشتری است و به چیزهایی که توجه نمی کند. این حریص می‌تواند مانع از خوشحالی شود. روش کاربردی در این است که هنگام وقوع این قسمت با بحران میانسالی بر چیزهای خوبی که باید شوید.

به خاطر داشته باشید که یک فرد منفی در همه فرصت‌ها، عوارض منفی یا مشکلات را می‌بینند، اما یک فرد مثبت‌نگر در هر سختی یک فرصت می‌بینند.

باید سعی کنید این زمان و دوره‌ای چالش‌برانگیز را از زاویه‌ای مثبت نگاه کنید و به جای آن چیزی که در حال حاضر از دست داده‌اید یا روی داشته‌هایتان را بررسی کنید.

۷. یک ژورنال از مسیر خود بنویسید

در مواردی که همچنان کوچکتر هستید که ژورن‌نویسی برای دختران است باید نظر خود را تغییر دهید. ژورنال‌نویسی یکی از ساده‌ترین کارها است که برای شناخت بهتر خود می‌توانید انجام دهید. بنابراین توصیه می شود درباره موارد زیر بنویسید:

*درباره ای چه چیزی مضطرب و نگران هستید؟
*از چه چیزی ناراحت هستید؟
*از زندگی چه می‌خواهی؟
*چگونه می‌خواهید به هدف خود برسید؟

همه این موارد سؤالات حیاتی بودند که می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. هر وقت که دوباره متوجه شدید شدید می توانید دوباره ژورنال را باز کرده و آخرین افکار خود را به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید افکار قدیمی خود را به منظور درک بهتر چیزی که خودتان بخوانید.

شروع ژورنال نویسی سخت نیست. با ژورنال‌نویسی ارزش و هدف‌های خود را پیدا کرده‌اند.

۸. به یک درمانگر مراجعه کنید

۸ راهکار برای کنار آمدن با بحران بحران میانسالی

ممکن است انتظار دیدن این راه حل را در این مطلب وجود ندارد، اما این کار بسیار ساده است. رواندرمانی می‌تواند با بحران بحرانی میانسالی کمک کند. نباید برای مراجعه به درمانگر احساس غور داشته باشید. برچسب‌ها به درمانگر مانع از جستجوی شما برای پیدا کردن کمک لازم شود.

درباره این موضوع فکر کنید: اگر جسمی فردی درد داشته باشد هیچ تابویی در رابطه با مراجعه به پزشک درست نیست؟ بنابراین نباید به هیچ عنوان نگران به درمان‌گر برای درمان چیزی باشید که در حال کشمکش و جنگیدن با آن هستید.

در پایان

هنگام دست و پنجه نرم کردن با بحران بحرانی میانسالی مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما تنها نیستید. احساساتی که می‌توانند طبیعی باشند و افراد بسیار زیاد دیگری هستند، آن‌ها را تجربه می‌کنند. برای اینکه بتوانید با این احساسات کنار بیایید کارهای زیر را انجام دهید:

* شما را با کسی که باید مقایسه کنید.
* ببینید که واقعا چه چیزی از زندگی می‌خواهید.
* برای مدتی از منطقه‌ی امن خارج شوید و کار‌های متفاوتی را امتحان کنید. به تنهایی به یک سفر چند روزه خود مراجعه کنید یا درباره بحران بحران میانسالی خود با خانواده یا دوستان نزدیک خود صحبت کنید.
* با بررسی روی چیزهای مثبتی که در حال حاضر با خطرتان مواجه شوید. فقط به بعد از ماجرا نگاه کن.
* افکار خود را در یک ژورنال بنویسید. بید که واقعاً از زندگی چه می‌خواهید و اینکه چگونه می‌خواهید به آن‌جا برسید. در این صورت که دوباره مضطرب شوید می‌توانید به ژورنال نگاه کنید.
* احساس خود را محو نکنید.
*هنگامی که متوجه بحران شدید بحران میانسالی‌تان می‌شود حتماً با یک روانشناس صحبت کنید.

منبع: دیجی کالا مگ

دیدن منبع مجله


اگر دوست داشتید از مجله روز ایران دیدن نماید 🙂

برچسب ها : ، ، ، ، ،