تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 0:46
کد خبر : 16632

مجموعه شگفت‌انگیز پیاده‌روی در سرما و گل و لای

مجموعه شگفت‌انگیز پیاده‌روی در سرما و گل و لای

به نقل از این مجله : «مجله» – اجازه ندهید هوای زمستانی برنامه های شما را به تعویق بیندازد. بیرون رفتن و پیاده‌روی در گل و لای و سرما برای ایمنی و سلامتی کلی ما بسیار مفید است. با نزدیک شدن به روزهای کوتاه و سرد پاییز و بسیاری از افراد پیاده‌روی را در کنار

به نقل از این مجله :

مجموعه شگفت‌انگیز پیاده‌روی در سرما و گل و لای!«مجله» – اجازه ندهید هوای زمستانی برنامه های شما را به تعویق بیندازد. بیرون رفتن و پیاده‌روی در گل و لای و سرما برای ایمنی و سلامتی کلی ما بسیار مفید است.

با نزدیک شدن به روزهای کوتاه و سرد پاییز و بسیاری از افراد پیاده‌روی را در کنار می‌گذارند. این اشتباه بزرگی است! در چند سال گذشته، مهمانان به بررسی برخی از آب‌های بیشتر می‌گویند در و زمستانی پرداخته‌ها و دریافت‌ها همان مکان‌هایی هستند که شاید بازدارنده‌های پیاده‌روی زمستانی ما در واقع مکانی عالی برای بیرون از خانه است.

بهترین زمان پیاده‌روی در شهرها، فصل زمستان است، مخصوص زمانی که باد را پراکنده می‌کند و باران و میکروب‌های هوا را می‌شید. در مطالعاتی که در سال ۲۰۲۱ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که بهترین روزها برای رسیدن به شدت مسری‌های کوید روزهای بادخیز است که باد میکروب‌ها و باکتری‌ها را با خود می‌برد. شهرها در روزهای بارانی به سرعت خلوت شده و خیابان‌های همیشه شلوغ در یک روز بارانی بهترین مکان پیاده‌روی هستند و پیاده‌روهای خالی از عابر بهترین جا برای تمرین پیاده‌روی برعکس!

بر اساس مطالعات سال ۲۰۲۰ که در Brain Communication منتشر شد، پیاده‌روی بر عکس مجموعه کاملاً متفاوت از مجله پایین‌تنه را درگیر می‌کند و باعث تقویت و ثبات ما می‌شود. ما معمولاً حین راه رفتن اندکی رو به جلو خم می‌شویم، اما در پیاده‌روی برعکس، ستون فقرات ما را در یک راستا می‌دهیم و بدن میانی را برای حفظ ثبات ما سخت‌تر تلاش می‌کنیم. در مطالعه دیگری ثابت شد ۱۰ دقیقه پیاده‌روی برعکس به مدت چهار روز در هفته، درد انتهای کمر را پس از سه هفته کاهش داد. همزمان، مفاصل و عضله‌ی چهارسر زانو تقویت می‌شود که به معنای اصلاح طرز راه رفتن و کم شدن درد است.

مجموعه شگفت‌انگیز پیاده‌روی در سرما و گل و لای!

اگر خارج از شهر زندگی می‌کنید، موقعیت مکانی عالی پیاده‌روی است، اما بنا به انتخابی کاملاً متفاوت است. کوبش قطرات باران باعث می‌شود گیاهان، درختان و خاکاتی با بوی شیرین آزاد کنند و بوی شیرینی این ترکیبات با هوای ما که نفس می‌کشیم می‌شود. مطالعات حاکی از آنست که این ترکیبات خلق و خو را بهتر می‌کند در حالی که هوای فراوانی دارد (که با مولکول‌های آب و هوای مولکولی با افزایش می‌کند) می‌تواند سلامتی و ایمنی را بهبود بخشد.

زمانی که آزمایش‌های پژوهشی علمی را انجام دادند، با این یافته‌های حیرت‌زده، راه‌رفتن در هوای به شدت یونیزه‌شده بود که باعث افزایش سطح یک‌بادی حیاتی در پوشش مخاطی دهان، بینی و روده می‌شود. تخمین زده می شود که بسیار زیاد است. چکمه‌هایتان را بپوشید، کت ضدآب را دریافت کنید و از هوای مطبوع پاک کنید و مجموعه‌ای از رایحه‌هایی را که زیر رگبار مشام می‌رسند استفاده کنید. اگر به کوه‌ها و جنگل‌توانها رفتند، جایی که یونهای منفی هوای بلندتر داوم دارند. در نواحی مه آلودِ پوشیده شده از درخت، یون‌های منفی هوا نسبت به زمین‌های باز دو برابر بیشتر است، پس از صبح زود از خواب بیدار شوید و از آخرین ماه‌های صبحگاهی روزهای پاییزی نهایت استفاده را ببرید.

اگر به جنگلِ گل‌آلود دسترسی داشته باشید چه بهتر! باور کنید یا نه، گل و لای برای سلامتی خوب است. پس به جای روی آوردن به مسیرهای انحرافی برای جلوگیری از گل و لای، مستقیماً در آن پای خود و تا جایی که می‌توان نفس را بکشد! گل و لای حیاط مزرعه یا بستر جنگل غنی از میکروبهای تقویت کننده خلق و خو است. معلم استرالیایی به این نتیجه دست یافتند که وقتی موش در معرض خاک قرار می‌گیرد میکروبیوم‌های بیشتری دارد. این یافته در مطالعاتی در فنلاند نیز ثابت شد.

مجموعه شگفت‌انگیز پیاده‌روی در سرما و گل و لای!

در این مطالعه، روده‌ها و پوست‌های کودکانی که در زمین بازی‌های پلاستیکی-بتنی بازی می‌کنند با کودکانی که زمین بازی‌ها را با قطعاتی از تخته‌هایی که از تخته‌ها نگهداری می‌شوند، ساخته می‌شوند، می‌شوند. در یک مدت کوتاه چهار هفته‌ای، کودکانی که روی تخت‌های جنگلی بازی کرده‌اند، میکروبیوم‌های بیشتر می‌شوند. مهمتر از آن، «تغییرات موازی در سیستم ایمنی کودکان» یافتند، به عبارت دیگر، کودکانی که در زمین بازی آغشته گل و لای می‌شوند، بیشتر از قبل می‌شوند و میزان سرفه و سرماخوردگی‌شان در ماه‌های بعدی کمتر می‌شود. گل و لای شاید لغزندگی ایجاد کند، بنابراین بهتر است برای حفظ ثبات از عصای مخصوص پیاده‌روی استفاده کنید.

هوای سرد به لطف روش کارکرد قهوه‌ای، دلیل عالی دیگری برای پیاده‌روی است. نوشیدنی‌های قهوه‌ای که به آن قهوه‌ای هم می‌شود می‌شود سفید و خطرناک باشد که باعث می‌شود می‌بلعد. نوشیدن قهوه‌ای لذت‌سوز درمانی است به همین دلیل افراد لاغر معمولاً ذخائر دارند. نوشیدنی قهوه‌ای با سرمای فعال می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی این موضوع، ساخت و سازهای نوردیک و کسانی که با پای برهنه در زمستان راه می‌روند، لایه‌های غنی‌تری از قهوه‌های قهوه‌ای هستند، انجام می‌شود. ورزش کردن و کافئین باعث تولید قهوه‌ای می‌شود!

دلیل دیگر پیاده‌روی در ماه‌های زمستانی تاریک، هواست در تصاویری است که علم پشتیبانی از پیاده‌روی عصرگاهی می‌تواند را کشف کرده باشد. پیاده‌روی شام نه تنها سطح قند خون را کنترل می‌کند (عامل بارزشی برای خوردنی‌ها) و باعث می‌شود که غذا در روده می‌شود، اما نور کم‌فروغ عصر بدن را آماده می‌کند ملاتونین خواب‌آور می‌کند.

اگر شب به لطف باران شود چه بهتر! به گفته دکتر کِیت مَک‌لین، کارشناس رایحه و بو، شب‌های به ما فرصت کشف دنیا از بینی را می‌دهد: «ما در تاریکی روش اصلی رایحه‌مان با دنیا را تغییر می‌دهد. زمانی که هواها است، مولکول‌های ایجادکننده بو می‌افتند و یک پیاده‌روی تاریک را به منبعی برای الهام و تبدیل می‌کنند.»

پس از روزهای سرد سال به جای کز کردن روی مبل، چکمه‌هایتان را بپوشید و برای پیاده‌روی از خانه خارج شوید!

منبع: فرادید

دیدن منبع مجله


اگر دوست داشتید از مجله روز ایران دیدن نماید 🙂