تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 4:21
کد خبر : 6221

کدام غذاها را از کم آبی نجات می‌دهند؟

کدام غذاها را از کم آبی نجات می‌دهند؟

به نقل از این خبرگزاری : در روزهای میانی تابستان و زمانی‌ که گرمای هوای خود را به خطر گرمازدگی تهدیدی جدی می‌رساند، برای همه افراد از آنهاست که باید در خارج از منزل باشند. اما چگونه می‌توان یافت که احتمال می‌دهیم به گرمازدگی و کم آب شدن بدن را از خود دور کنیم؟ به

به نقل از این خبرگزاری :

در روزهای میانی تابستان و زمانی‌ که گرمای هوای خود را به خطر گرمازدگی تهدیدی جدی می‌رساند، برای همه افراد از آنهاست که باید در خارج از منزل باشند. اما چگونه می‌توان یافت که احتمال می‌دهیم به گرمازدگی و کم آب شدن بدن را از خود دور کنیم؟

به گزارش ایسنا، غذاهای حاوی آب، نه تنها کمتری دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه برای جلوگیری از کم آبی بدن مفید هستند. بهترین راه برای هیدراته کردن (تامین آب بدن) است، اما شما می‌توانید بدن خود را با خوردن غذاهای خاص هم هیدراته کنید.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، استفاده از مواد غذایی زیر می‌تواند در تامین آب مورد نیاز بدن باشد:

_ ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. علاوه بر این که مصرف آن به کلسیم نیاز دارد و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب۱۲ و ریبوفلاوین را می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی انتخاب کنید.

_ سالاد: دو فنجان سالاد حاوی سبزی سبز، حاوی ۱۵ درصد و ۹۰ درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین ث، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به حفظ چشم و پوست نیز کمک می‌کنند.

_ توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب برای رشد سلول های سالم جدید است. توت فرنگی ۹۱ درصد آب، زغال اخته ۸۵ درصد آب و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.

_ هندوانه: تقریباً ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

_ اسفناج: اسفناج غنی از فیبر است. همچنین ۹۲درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، ۱۵ درصد از میزان نیاز به ویتامین را می‌کند.

_ گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه فرنگی را می‌توانید با پنیر و ریجان به عنوان میان مصرف مصرف کنید. گوجه فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

_ خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین ث است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز می‌کند.

انتهای پیام

دیدن منبع خبر

برچسب ها :